از طراحی تا مدل کابینت برای آشپزخانه باریک

برای خانم ها و دوستداران آشپزخانه ، سخت ترین کار جا دادن وسایل و لذت بردن از آشپزخانه کوچک است. اما ایده هایی برای بزرگتر نشان دادن آن وجود دارد وشما هنوز هم می توانید آشپزخانه کوچک خود را مطابق با سلیقه خود طراحی کنید. اما طراحی یک آشپزخانه کوچک اغلب می تواند بیش از سه برابر برنامه ریزی یک اتاق طول بکشد ، زیرا الزامات باید دقیق تر باشند. در این مطلب  خرید کابینت مدرن و کابینت کلاسیک برای آشپزخانه باریک صحبت خواهیم کرد. و نکاتی در مورد چیدمان آن می گوییم.

بهترین رنگ و مدل  برای کابینت آشپزخانه های باریک و کوچک

تا زمانی که رنگها به طرز عاقلانه ای اعمال شوند ، تقریباً هر رنگی در یک آشپزخانه کوچک می توان بکار برد.از رنگ های سرد مثل سفید می توان استفاده کرد سپس برای گرم کردن زمین، از موکت های زیبا و حتی رنگ های اصلی استفاده کرد. رنگ و مدل کابینت برای آشپزخانه باریک و کوچک بایستی با فضاهای مجاور گره بخورد، که به نوبه خود باعث می شود آشپزخانه های کوچک بزرگتر دیده شوند.

هنگام انتخاب کابینت برای آشپزخانه باریک و کوچک ، رنگ های تزئینی کابینت ، سطوح و اتصالات ، حال و هوایی را که می خواهید ایجاد کنید ، میزان نور طبیعی آشپزخانه  و نحوه توزیع رنگ برای ایجاد ظاهری ساده را بایستی در نظر گرفت. سعی کنید رنگهای آشپزخانه کوچک را فقط به دو یا سه سایه اصلی محدود کنید تا طراحی آشپزخانه کوچک شما زیاد شلوغ نشود.

کابینت سفید

ایده های از رنگ کابینت برای آشپزخانه های  باریک و کوچک

انتخاب رنگ سفید کابینت در فضای آشپزخانه کوچک، به شما کمک می کند تا نور اتاق را منعکس شود و در نتیجه احساس بزرگ بودن به آشپزخانه شما دهد و اگر نور آشپزخانه کم است ، انتخاب رنگ کابینت الهام گرفته از مادر طبیعت مانند چمن سبز ، کرم پروانه ای ، چوب طلایی از تمام فرآورده های زرد رنگ و سبزه سبز را می توان در نظر گرفت.اما اگر دوست دارید مدل کابینت برای آشپزخانه باریک رنگ تیره تری داشته باشد ، بهتر است روی تک رنگ ها تمرکز کنید. در این حالت ، ممکن است آشپزخانه کوچک برای شما کوچکتر به نظر برسد اما داشتن یک کانتر بازتابی روشن تر ، این توهم را می شکند.

طراحي آشپزخانه الهام از طبيعت

نورپردازی در آشپزخانه های  باریک و کوچک

نورپردازی یک عنصر مهم در طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک است که می تواند به طور مستقیم بر درک منطقه آشپزخانه تأثیر بگذارد. نورپردازی مناسب هنگام کار در آشپزخانه برای ایمنی ضروری است و همچنین باعث می شود آشپزخانه بزرگتر شود زیرا هیچ فضایی از آشپزخانه در سایه قرار نمی گیرد. در  نورپردازی آشپزخانه بایستی به این موارد متمرکز شد: منطقه آشپزی ، روشن کردن کل آشپزخانه وبرجسته کردن ویژگی های خاص در آشپزخانه نظیر کابینت ها. نصب روشنایی مؤثر در زیر کابینت ها برای روشنایی پیشخوان همان چیزی است که ابتدا باید در نظر گرفته شود. نورپردازی در زیر و بالای کابینت های با کاشی های براق عمق زیادی ایجاد می کند و به شما در گسترش آشپزخانه کوچک کمک می کند. حتی اگر متداول نباشد ، سقف براق به شما کمک می کند تا نور بهتری داشته باشید و همچنین با انعکاس نور ، توهم بزرگ بودن آشپزخانه را ایجاد می کند.

 

برنامه ریزی خوب در آشپزخانه های کوچک و باریک

اولین چیزی که برای شروع طراحی  باید در نظر داشت ،برنامه آشپزخانه شما است. نکته اصلی برای تمرکز انتخاب مدل کابینت برای آشپزخانه باریک ، شامل آشپزی(اجاق) ، سینک و یخچال است. سعی کنید این مثلث را زنده نگه دارید. این به شما کمک می کند تا مفیدترین ترافیک را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. این موقعیت یابی به شما کمک می کند تا مکانی برای قرار دادن سایر موارد را داشته باشید.در آشپزخانه های باریک سینک بایستی دوتایی انتخاب شود تا از فضای کم موجود بیشتر استفاده کرد.

بنابراین شما یک کابینت بسیار عریض در زیر سینک دارید که می توانید ان را متناسب با نیازی که نیاز دارید قفسه بندی کنید. قفسه بندی کوچک برای لوازم ریز یا قفسه های بزرگتر برای نگهداری لوازم پلاستیکی بزرگ و پر مصرف.

چیدمان مثلی در آشپزخانه

مبلمان در در آشپزخانه های کوچک و باریک

هنگام استفاده از مواد بازتابنده ، نورپردازی قوی تر می شود. با کمک نور ، مبلمان براق عمق افقی ایجاد می کنند و فضا را بزرگتر نشان می دهند. انتخاب مبلمان برای آشپزخانه کوچک مهم است. اثاثیه ای که می تواند تاشو باشد یا میز ناهار خوری مخصوص به شما کمک می کند تا فضای بیشتری بدست آورید.

مدل کابینت شیشه ای برای آشپزخانه باریک و کوچک

در طراحی کابینت برای آشپزخانه باریک اگر دوست داشته باشید ، داشتن کابینت های درب شیشه ای گزینه ای مناسب برای فضای داخلی شما خواهد بود. شیشه چشم انداز بیشتری را ارائه می دهد و همچنین با بازتابی از نور ، درخشش به آشپزخانه کوچک شما اضافه می کند و به جای کابینت عمودی ، داشتن قفسه های باز می تواند به شما کمک کند آشپزخانه روشن تری داشته باشید و همچنین به این ترتیب نیازی به فضایی برای باز کردن درب های کابینت ندارید.

همچنین پیدا کردن هرچه را که جستجو میکنید آسان تر خواهد بود. از هر نوع جنس کابینت می توان برای آشپزخانه استفاده کرد اما کابینت های چوبی با الهام از طبیعت برای آشپزخانه های باریک و کوچک مناسب است.

میز غذاخوری مخصوص در آشپزخانه كوچك

طراحی کابینت در آشپزخانه های باریک و کوچک

در طراحی کابینت برای آشپزخانه باریک، کابینت ها را به صورت عمودی تا سقف ادامه دهید. اغلب  کابینت های استاندارد آشپزخانه ، فضای باز در قسمت بالا دارند  و این احساس هوای مطبوع تری را در آشپزخانه ایجاد می کند اما نمی توانید در آشپزخانه کوچک به دلیل فضای خیلی کم، این کار را انجام دهید.

انتخاب کاشی کف بزرگتر منجر به بزرگ نشان دادن آشپزخانه می شود.برای بدست آوردن حداکثر قابلیت استفاده از فضای موجود ، اغلب کارکرد کابینت های خود را به کشو تغییر دهید. کشوها بر خلاف کابینت ها عمودی ،امکان دسترسی آسان به همه موارد را فراهم می کند و باعث می شود فضای آشپزی به هم ریخته نباشد و شیک و سازمان یافته به نظر برسند. علاوه بر این فضای بیشتری را برای لوازم شما فراهم می کند.

سپهر چوب می تواند از تمامی فضاهای آشپزخانه کوچک شما به نحو موثری در طراحی کابینت استفاده کند. فضاهای گوشه و کشوهای ریلی یک انتخاب مناسب برای استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× پشتیبانی آنلاین واتساپ؟