دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری با طراحی زیبا و کاربردی

دکوراسیون و چیدمان وسایل اتاق خواب 12 متری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینکه بدانیم وسایل را چگونه انتخاب کنیم و چگونه بچینیم تا بهترین فضا برای این محیط نسبتا کوچک خلق شود یکی از چالش‌های دکوراسیون است که ایده‌های خاص و مربوط به خود را دارد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم

سرویس خواب
سرویس خواب

از جمله مواردی که در طراحی داخلی و معماری داخلی فضاها روز‌ به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، دکوراسیون اتاق خواب‌ است. طراحی اتاق خواب به عنوان بخشی از فضای خصوصی، که افراد عمده‌ای از وقت خود را در آن می‌گذرانند، از مهم‌ترین وجوه طراحی داخلی است. این مورد از کاغذ دیواری تا خرید سرویس خواب را در بر می‌گیرد!

اندازه نرمال و متوسط یک اتاق خواب به ویژه برای جوانان و نوجوانان عمدتا 12 متر است. به همین دلیل نحوه دکوراسیون اتاق خواب 12 متری از جمله مواردی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. در طراحی اتاق خواب باید به فاکتورهای زیادی توجه داشته باشیم.

به عنوان مثال دکوراسیون اتاق خواب یک دختر 12 ساله هرگز برای یک بانوی 30 ساله مناسب نیست. در واقع  با در نظر گرفتن سن، جنس، علایق شخصی، ابعاد و اندازه اتاق خواب، موقعیت آن در ساختمان و نحوه نورگیری آن ، محل قرار گیری در و پنجره‌ها و لوازم مورد نیاز در آن اتاق، چیدمان آن را آغاز می‌کنیم.

سرویس خواب
سرویس خواب

جذاب کردن اتاق خواب 12 متری

شاید 12 متر در ابتدا بسیار کوچک به نظر برسد، مخصوصا اگر فردی باشید که لوازم جانبی زیادی در وسایل شخصی خود دارد. ولی با ایده‌های طراحی خاص هم می‌توان وسایلتان را به خوبی جا داد و هم اینکه کاری کرد اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد و احساس خفقان به شما دست ندهد! در چیدمان اتاق خواب کوچک می توان با استفاده زا وسایل کم جا فضای آنرا بهینه و زیبا کرد.

اول از همه اینکه بنابر سلیقه‌تان و نیاز واقعی شما به فضای مفید اتاق، می‌توانید از کمد تخت خواب تاشو ، میز تحریر کامپیوتر و یا تخت‌های کم جا استفاده کنید! با این کار نیاز فضایی خود را برطرف نموده‌اید و از طرفی فقط در هنگام نیاز به این وسایل، از ابعاد واقعی آن‌ها استفاده می‌کنید و در سایر مواقع با تا نمودن آن‌ها، به فضا گستردگی بصری می‌بخشید!

سرویس خواب
سرویس خواب

رنگ اتاق خواب نیز بسیار مهم است. چرا که رنگ سایر لوازم هماهنگ با رنگ اتاق خواب انتخاب می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن مثل سفید و آبی روشن، اتاق را بزرگ‌تر نشان دهید.

یا برای مثال می‌توانید بخشی از اتاق را سفید کرده و سرویس خواب را در آن قسمت قرار دهید و وجهی را پتینه کاری نمایید! در آن‌جا مبلی با ابعاد مناسب قرار داده و برای مطالعه و استراحت از آن فضا استفاده کنید!

سرویس خواب
سرویس خواب

بهترین اتاق خواب و خرید سرویس خواب!

  1. همیشه در ساختمان‌ها بهترین اتاق خواب‌ها آن‌هایی هستند که نورگیری آن‌ها از سمت جنوب و یا شمال است. و اگر پلان به گونه‌ای باشد که بتوان منظره‌ای طبیعی نیز به این اتاق‌ها بخشید، دیگر حرف ندارد!
  2. همیشه در چیدمان اتاق خواب این نکته را در نظر بگیرید که سرویس خواب تا حد امکان رو به روی در نباشد! یعنی وقتی در اتاق باز می‌شود سرویس خواب مشاهده نشود.
  3. بهتر است سرویس خواب را موازی با پنجره قرار دهید، یعنی چسبیده به دیوار رو به روی پنجره به گونه‌ای که پنجره موازی با تخت باشد. و به هیچ عنوان چیدمان طوری نباشد که پنجره بالای تخت قرار گیرد. این کار هم از لحاظ ایمنی صحیح نیست و هم امکان استفاده مناسب از نور را سلب می‌کند.
  4. از طرفی سرویس خواب را به نوعی در اتاق قرار دهید که امکان رفت و آمد فرد به دیگر نقاط اتاق به راحتی فراهم باشد و جلوی حرکت فرد و استفاده از مابقی وسایل را نگیرد!
  5. برای جلوه بخشیدن به اتاق، می‌توان در صورت امکان پرده‌ای مناسب با رنگ سرویس خواب برای پنجره در نظر گرفت!
  6. همانطور که اشاره کردیم کمد تخت خواب تاشو نیز می‌تواند گزینه ای مناسب و خلاقانه برای یک اتاق خواب 12 متری باشد که در استفاده بهینه فضا به شما کمک می‌کند.
سرویس خواب
سرویس خواب

6. از طرفی، کمد دیواری چون در دیوار تعبیه شده، فضای بیشتر و بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید وسایل جانبی خود را در آن قرار دهید و کمد دیواری آینه‌ای، نوعی خوب از آن است که آینه شما را هم فراهم می‌کند! اگر می‌خواهید اتاق خواب شما مرتب و بزرگ‌تر به نظر برسد، بهتر است از شلوغ کردن آن بپرهیزید که با جای دادن وسایل اضافی در کمد دیواری این امر امکان پذیر است!

علاوه بر خرید سرویس خواب مناسب، در دکوراسیون اتاق خواب 12 متری خود می‌توانید مواردی مثل شلف دیواری و کتابخانه، دراور  را مدنظر قرار دهید! اگر انسان منظمی هستید استفاده از لوازم دکوراتیو مانند کتابخانه و یک شلف دیواری ، علاوه بر تامین جای لوازم ، به اتاق خواب شما جلوه بیشتری می‌بخشد.

سپهر چوب می‌تواند در کارگاه اختصاصی خود لوازم مناسب با دکوراسیون اتاق خواب شما را با قیمت ارزان، کیفیت بالا و کاملا مناسب با دکوراسیون و رنگ دلخواه شما تولید کند.

سرویس خواب
سرویس خواب
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× پشتیبانی آنلاین واتساپ؟