معرفی تمامی متریال های کابینت آشپزخانه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشدکه موقع انتخاب جنس کابینت با انبوهی از جنس های مختلف مواجه شده اید و اگر یه راهنمای مجرب همراهتون نباشه ممکنه که نتونید انتخاب درستی داشته باشید.
اگه میخواهید تمامی متریال های کابینت رو بشناسید لطفا این مطلب رو کامل مطالعه کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشدکه موقع انتخاب جنس  کابینت آشپزخانه  با انبوهی از جنس های مختلف مواجه شده باشید و اگر یک راهنمای مجرب همراهتون نباشد ممکنه که انتخاب درستی نداشته باشید.

اگه می خواهید تمامی متریال های کابینت آشپزخانه  رو بشناسید لطفا این مطلب رو کامل مطالعه کنید.

رایج ترین  کابینت آشپزخانه  در سال های دور کابینت های آشپزخانه فلزی بودن که مقاومت بالایی داشته اند و از رنگ کوره ای برای درب ها استفاده می شود.

کابینت فلزی
کابینت فلزی

مزیت کابینت آشپزخانه فلزی دوام بالا و قابل شستشو بودن کابینت ها آشپزخانه بود وهنگام نصب و جابه جایی بدون اینکه آسیبی به کابینت آشپزخانه برسد با دوتا پیچ بازو بسته می شود.

عیب بزرگی که کابینت آشپزخانه فلزی داشت و کلا باعث شده است استقبال خوبی نداشته باشد، طراحی مدرن و محدودیت در طرح و صدای درب هنگام بازو بسته کردن بود.

کابینت فلزی محدودیت اجرا داشت به طوری که دست استاد کار برای طراحی باز نبود و به ناچار باید از بین الگوهای موجود برای طرح درب انتخاب میکرد.

با توجه به این محدودیت های طرح و رنگ و سایز بود که خلاءبزرگی در صنعت دکوراسیون داخلی احساس می شود .

اولین جرقه های شکل گیری کابینت آشپزخانه ام دی اف درکشور اتریش شکل گرفت و دیری نگذشت که استقبال بی نظیری از سوی دیگر کشورها برای گسترش این صنعت شکل گرفت.

در کشور ایران از سال 1370 کم کم این مدل کابینت ها آشپزخانه جای خود را در بازار ایران باز کرد و در سال 1377 به شکلی گسترش پیدا کرد تا جایی که اشتغال زیادی رو به همراه داشت.

ام دی اف از 2 متریال تشکیل شده است: روکش ام دی اف و مغزی

آنچه در اکثر موارد روکش ام دی اف رو متمایز می کند

1-ام دی اف روکش کاغذی

از آن دسته از ام دی اف ها بود که در آغاز این صنعت وارد بازار شد و ضعف بزرگ آن آسیب پذیری و همچنین نازک بودن می باشد.

ام دی اف روکش کاغذی
ام دی اف روکش کاغذی

2-ام دی اف  با روکش ملامینه

در این روکش مقاومت بالاتر رفته و همچنین ضخیم تر شده است که شما می توانید با دستمال مرطوب به راحتی سطح کار رو تمیز کنید

ام دی اف با روکش ملامینه
ام دی اف با روکش ملامینه

3-ام دی اف هایگلاس

در این مدل روکش که بسیار براق و زیبا می باشد ولی باز هم در مقابل خط و خش بسیار آسیب پذیر است و برندهایی همچونAGT ترکیه با توجه به کیفیت مطلوب سهم بزرگی از بازار ایران را از آن خود کرده است.

ام دی اف هایگلاس
ام دی اف هایگلاس

4-ام دی اف با روکش سینکرونایز

این روکش بسیار زیبا و ضخیم و با کیفیت یکی از محبوب ترین ام دی اف های این روزها در دنیا می باشد طراحی خاص و رنگبندی چشم نواز این محصول سبب شده تا امروزه مورد پسند اکثر دیزاینر ها قرار گیرد.

ضمنا میزان آسیب پذیری در مقابل خط و خش به نسبت دیگر محصولات بسیار کم است.

و اما مغزی ام دی اف که خوشبختانه و بر خلاف گذشته که کاملا وارداتی بود امروزه در داخل کشور برندهای داخلی بسیار با کیفیت در حال تولید و رقابت با برندهای خارجی هستند که از این شرکت ها میتوان به پویا اشاره کرد که بسیار موفق بوده است.

مغزی ام دی اف باید دانسیته بالایی داشته باشد که در مواقع استفاده خم نشود و همچنین در مقابل رطوبت از حالت عادی خارج نشود.

ام دی اف با روکش سینکرونایز
ام دی اف با روکش سینکرونایز
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× پشتیبانی آنلاین واتساپ؟