ویژگی های جاکفشی خوب و محدوده‌ی قیمت جاکفشی

ویژگی های جاکفشی خوب و محدوده‌ی قیمت جاکفشی

چرا از جاکفشی استفاده میکنیم؟ ویژگی‌های جا کفشی خوب چیست؟ چطور می توانیم کارایی یک جاکفشی را تشخیص دهیم؟ قیمت جاکفشی ها در چه بازه ای است؟ چه جنسی برای جاکفشی مناسب تر ایت؟ جاکفشی مناسب برای حیاط چگونه باید باشد؟ و بسیاری از سوال های شما در رابطه با جاکفشی را در اینجا برایتان شرح خواهیم داد. در این مقاله می‌خوانید:

  • پیدایش جاکفشی
  • ویژگی های جاکفشی
  • ابعاد مناسب برای جاکفشی
  • خرید جاکفشی با توجه به مدل کفش‌
  • توصیه هایی برای استفاده از جاکفشی

 

پیدایش جاکفشی از کجا بود؟

در فرهنگ های شرقی، به دلیل اهمیت بسیاری که برای بهداشت خانه قائل هستند وو نیز استفاده از فرش و گلیم بر روی زمین، ورود به منزل یا مسجد با کفش بی احترامی و بی حرمتی به حساب می آمده است. در ابتدا کفش ها را در بیرون از منزل درآورده و بر روی زمنی به صورت مرتب جفت می کردند، پس از آن قرار گیری کفش ها ر روی طاقچه های یا لبه های پنجره ها و پله های ورودی مرسوم شد تا زمانی که جاکفشی ابداع گردید. جاکفشی همانند کمدی است که در ورودی خانه قرار می‌گیرد. وظیفه جاکفشی علاوه بر مرتب نشان دادن محل، محافظت از کفش ها در مقابل خراب شدن زودتر آن است.

ویژگی های جاکفشی خوب

در رابطه با ویژگی هایی جاکفشی خوب به چه چیز‌هایی باید توجه کنیم؟ به دلیل این‌که اولین مکانی که در خانه دیده می‌شود ورودی آن است، و جاکفشی نیز در ورودی خانه (ابتدای محل ورود به خانه) قرار می‌گیرد، بسیار مهم است که همچین ویژگی هایی را برای آن در نظر بگیریم:

  • زیبا باشد
  • مقاوم باشد
  • لبه‌های تیز نداشته باشد
  • ضد خش باشد
  • دارای در باشد
  • درهای آن به آسانی باز و بسته شوند
  • دارای ابعاد مناسب با منزل شما باشد

خوب است به این موضوع توجه کنید که وجود کشویی کوچک در جاکفشی به منظور نگه داشتن لوازم مرتبط با کفش(واکس و دستمال و پاشنه کش و .. )، به افزایش کارایی جاکفشی و نظم بندی محیط شما بسیار کمک خواهد کرد.

نوعی از جاکفشی نیز وجود دارد که به جاکفشی‌ نیمکتی معروف است. در این مدل از جاکفشی‌ها قسمت پایین آم محل قرار گیری کفش و روی آن (یا قسمت بالایی آن) برای نشستن افراد (جهت پوشیدن کفش) طراحی شده است. این نوع جاکفشی‌ها برای مکان‌هایی که فضای کم‌تری دارند، مناسب هستند.

ابعاد مناسب برای جاکفشی

 

 

 

برآورد ابعاد مناسب برای جاکفشی، قبل از خرید آن بسیار مهم است. شما باید با توجه به:

 

  • محل قرار گیری جاکفشی
  • نیاز خانواده

ابعاد جا کفشی در ورودی خانه باید به نحو باشد که در هنگام رفت و آمد و نشستن و پوشیدن کفش ها فضای مناسبی را باقی بگذارد. برای همین هم درب داشبوردی و کشویی برای جا کفشی ها مناسب تر به نظر می‌رسد. در رابطه با میزان قرار گیری کفش در جا کفشی برای هر فردی 2 الی 4 کفش را در نظر بگیرید و متناسب با تعداد اعضای خانواده خود بسنجید که جاکفشی مورد نظرتان این تعداد فضا را برای کفش های شما داشته باشد.

موضوع مهم دیگری که باید در رابطه با ابعاد جاکفشی  در نظر بگیرید، عمق آن است. حداقل عمق یک جاکفشی باید 30 سانتی‌متر باشد. تا کفش های شما به طور کامل درون آن قرار بگیرد.

اگر فضای شما برای داشتن جاکفشی های زمینی کافی نست، خوب است بدانید که جاکفشی‌های دیواریاز جاکفشی‌هایی هستند که به دلیل آن که بر روی دیوار نصب می‌شوند فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند. در خانه‌های کوچک هستند کارایی بسیار بالایی دارند و حتی فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

قیمت جاکفشی مناسب منزل شما

ممکن است با خود بگویی که ظاهر تمامی جاکفشی های موجود در بازار کم و بیش مشابه هم است ولی دارای اختلاف قیمت فاحشی هستند، دلیل آن چیست؟ جا کفشی ها دارای امکانات ریز ولی مهمی هستند که باعث تفاوت در قیمت آن ها می شود، ویژگی هایی همچون:

  • جنس مواد تشکیل دهنده‌ی جاکفشی
  • استفاده از قیدهای کمکی
  • طراحی محصول و انواع پیچ های بکار رفته در آن (مثل پیچ الیت)
  • سوراخ‌کاری توسط دستگاه سی‌ان‌سی
  • استفاده از یـــراق پلاستیکی در جنسهای متفاوت (مثلا ترک)
  • و …

که وجود  این امکانات بر قیمت محصول می‌افزاید.

خرید جاکفشی با توجه به کفش‌هایتان

ممکن است تصور کنید که به دلیل اینکه کفش هایتان را بعد از مدتی تعویض میک نید و کفش های دیگری خریداری میکنید، پس توجه به مدل و نوع کفش، در هنگام خرید جاکفشی، کاری بیهوده است! اما این اشتباه است.

قرار نیست که شما جاکفشی برای افعاد کفش های زمان حالتان بسازید، اما باید توجه کنید که آیا کفش های ساق داری در میان سایر کفش های شما هست؟ آیا کفش های شما پاشنه های نوک تیز دارند؟ و … فرض کنید که فردی از اعضای خانه، دارای کفش های پاشنه بلند یا نوک تیزی است، جاکفشی مناسب برای منزل شما، جاکفشی خواهد بد که نوک پاشنه کفش در آن گیر نکند و موجب شکستگی آن نشود. یا به عنوان مثالی دیگر، شما بوت های زمستانه‌ای دارید که دارای یک مینیمم و ماکسیمم ساقی هستند. جاکفشی که انتخاب می کنید باید فضای کافی برای این مدل از کفش های زمستانه شما نیز  داشته باشند. برای خاطر همین موارد ذکر شده خوب است که به هنگام خرید جاکفشی به مدل و نوع کفش‌های خود دقت کنید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

توصیه هایی برای استفاده از جاکفشی

جنس جاکفشی شما باید مقاوم باشد ولی باید توجه کنید که جاکفشی محل قرار گیری کفش است نه اجسام سنگینی که باعث شکستن آن شود.

جاکفشی برای رعایت بهداشت هرچه بیشتر خانه تهیه می‌شود، برای همین منظور (و خصوصا بعد از ظهور ویروس کرونا) خوب ایت که حداقل ماهی (یا حتی هفته‌ای) یک‌بار آن را ضدعفونی کنید

تا جایی که امکان دارد درِ جاکفشی را باز بگذارید تا هوای تمیز داخل آن جریان پیدا کند و بوی بد کفش های داخل آن نیز از بین برود.

جای جاکفشی در ورودی خانه است، با این حال امکان دارد در بالکن یا جای دیگری نیز قرار گیرد اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید جاکفشی را داخل آشپزخانه قرار دهید.

قرار دادن جاکفشی داخل اتاق‌خواب حس بدی را به شما منتقل خواهد کرد پس از این کار تا حد امکان خوداری کنید.

بهترین مکان برای قرارگیری جاکفشی در فضای باز و در صورت امکان در حیاط، بالکن و حیاط‌خلوت خانه است. اما اگر در آپارتمان زندگی می کنید جاکفشی خود را در راهرو قرار ندید تا خدایی نکرده هدف دستبرد قرار نگیرد.

اگر می‌خواهید که جاکفشی شما همیشه تمیز باشد و طول عمر آن بالا رود، توجه کنید که کفش های گلی خود را در آن قرار ندهید و ترجیحا قبل از قرار گرفتن کفش ها به داخل جاکفشی، آن ها را تمیز کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× پشتیبانی آنلاین واتساپ؟